Beckers na antenie TV w „Domowych Rewolucjach”
Marka Beckers pojawi się w programie telewizyjnym „Domowe Rewolucje” prowadzonym przez Dorotę Szelągowską. Pod nadzorem znanej projektantki wnętrz ekipa remontowa wykorzystywać będzie farby Beckers do przeprowadzenia metamorfoz w mieszkaniach bohaterów. Program emitowany jest na kanale tematycznym HGTV Home & Garden. Premiera najbliższego odcinka odbędzie się w sobotę 14 stycznia o godz. 22.00.
Import z Chin warto powierzyć operatorowi logistycznemu
Z Chin sprowadzono w pierwszych 9 miesiącach 2016 r. towary o wartości ponad 68 mld zł. To o ponad 10% więcej niż w tym samym okresie 2015 roku – wynika z danych GUS. Państwo Środka niezmiennie pozostaje największym dostawcą Polski i najważniejszym partnerem handlowym spoza Unii Europejskiej z udziałem w imporcie sięgającym blisko 12%. Niesłabnącym powodzeniem wśród rodzimych importerów cieszy się transport towarów drogą morską. Jednak by uniknąć dodatkowych kosztów i kłopotliwych niespodzianek, warto postawić na współpracę z doświadczonym operatorem logistycznym, zamiast decydować się na organizację przewozu samodzielnie lub przez stronę chińską.
Sfinks podpisał umowę inwestycyjną z Fabryką Pizzy
Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, podpisała umowę inwestycyjną z właścicielem Fabryki Pizzy. W jej wyniku ma nastąpić budowa sieci pizzerii pod tą marką, a docelowo sprzedaż Sfinksowi wszystkich udziałów w spółce zarządzającej siecią - Fabryka Pizzy. Współpraca została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakładający budowę sieci ma trwać maksymalnie do 31 marca 2018 r. Drugi obejmujący dalszą rozbudowę sieci i nabycie udziałów w Fabryce Pizzy zakończy się najpóźniej do 31 marca 2021 r. Wartość transakcji wyniesie między 6 mln zł a 10 mln zł.
Dachser nagrodzony przez Uniwersytet Łódzki
Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, został Partnerem Roku 2016 Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Tytuł ten jest nadawany przez dziekana firmom, które odznaczyły się szczególnym zaangażowaniem we współpracę z wydziałem.
Liczba członków KRGiC rośnie
Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu - organizacja reprezentująca branżę gastronomiczną - powiększyła się o kolejne firmy. Członkami Rady zostali North Food Polska oraz Street, zarządzający sieciami restauracji, a także Eko Snails Garden, zajmująca się cateringiem oraz produkcją, przetwórstwem i eksportem ślimaków. W efekcie KRGiC zrzesza około 1600 restauracji i innych punktów gastronomicznych, a liczba członków wzrosła do 22.
Szara strefa zjada gastronomię
Nawet powyżej 50% obrotów – tyle może wynosić poziom szarej strefy w pojedynczym punkcie gastronomicznym. Zjawisko maleje wraz z profesjonalizacją zarządzania i sformalizowaniem sprzedaży w restauracji. W efekcie wśród dużych sieci gastronomicznych poziom szarej strefy szacuje się już tylko na około 5% - wynika z badań przedstawionych przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu w raporcie „Przeciwdziałanie szarej strefie w Polsce poprzez efektywny wymiar sprawiedliwości”, wydanym przez Global Compact Poland.
Dachser z pilną antarktyczną przesyłką
Dachser transportuje drogą morską skutery śnieżne, które fiński podróżnik Patrick "Pata" Degerman zabierze ze sobą na wyprawę na biegun południowy. Pojazdy, które wraz z pozostałym wyposażeniem polarników w listopadzie wyruszyły w kontenerach z fińskiej miejscowości Oulu, muszą dotrzeć do portu w Cape Town do 20 grudnia, żeby zdążyć do startu antarktycznej ekspedycji.
Co siódmy Polak przeważnie dostaje nudne prezenty na święta
Co siódmy Polak (14%) przyznaje, że na Boże Narodzenie zawsze lub często otrzymuje nudne, nieciekawe prezenty – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Pod choinką zdecydowanie królują jednak podarunki bezpieczne. Aż 60% badanych zadeklarowało, że przy okazji świąt za każdym razem lub zazwyczaj dostaje upominki praktyczne, 59% – w bezpiecznych kolorach, a 54% - w uniwersalnym wzornictwie, mogącym odpowiadać wielu osobom. Bardziej oryginalne prezenty są już znacznie rzadsze. Przykładowo upominki w zdecydowanych barwach zawsze lub często trafiają tylko do 28% Polaków, nietypowe, o których sami by nie pomyśleli do 26%, a ekstrawaganckie, które pozwalają wyróżnić się z tłumu zaledwie do 20%.
Przytulne domowe wnętrza na chłodniejsze wieczory
Szaruga za oknem zdecydowanie nie sprzyja wieczornym wyjściom. Dlatego w jesienno-zimowym okresie dużo chętniej zaszywamy się we własnych czterech kątach. Dzięki Tikkurila można wykreować przytulne wnętrze, które w chłodniejsze dni będzie dodatkowo zachęcać do błogiego wypoczynku w domowym zaciszu. Do tego puszysty koc, gorąca herbata lub czekolada oraz wygodna kanapa i udany wieczór gwarantowany.
Mikołaj w restauracjach Sphinx
Sphinx, sieć należąca do Sfinks Polska, organizuje w dniach 3-4 grudnia mikołajkowe atrakcje. We wszystkich restauracjach Sphinx na dzieci będzie czekał Mikołaj. Dodatkowo w wielu lokalach najmłodsi będą mogli wziąć udział w różnego rodzaju animacjach i warsztatach, takich jak dekorowanie pierników, przygotowywanie ozdób świątecznych czy strojenie choinki.
Dyrektor Generalny Dachser przedsiębiorcą roku
Bernhard Simon, CEO międzynarodowego operatora logistycznego Dachser, został uhonorowany nagrodą „Przedsiębiorca Roku”, przyznaną w konkursie organizowanym przez EY (Ernst&Young). Szef Dachser znalazł się w gronie laureatów wyróżnionych za przedsiębiorczość, innowacyjność i osobiste zaangażowanie. Nagrodę w kategorii „Firma rodzinna” odebrał 18 listopada br. w Berlinie.
Dachser nagrodzony za CSR
Dachser, jeden z największych operatorów logistycznych na świecie, otrzymał prestiżowy tytuł „Firma Dobrze Widziana”. Wyróżnienie przyznawane jest w ramach organizowanego rokrocznie przez BCC konkursu, w którym nagradzane są przedsiębiorstwa działające zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu. Dachser jest laureatem tego plebiscytu już po raz drugi.